Un blog al celor care se preocupă de (re)integrarea socială si de prevenirea marginalizării.

joi, 13 ianuarie 2011

Ceva nou

Sunt o persoana care a intrat recent in sistemul penitenciar... Practicile pe care le-am facut pe durata facultatii nu au fost in stare sa ma pregateasca pentru ceea ce se intampla in penitenciar, cu adevarat. Intr-un fel nu cred ca am experienta necesara pentru a posta pe acest blog, dar.....o sa incerc sa nu ma fac de ras.

Munca de reeducare a persoanelor private de libertate este mult mai dificila decat pare din afara. De asta sunt sigura. Poate este asa pentru ca, in general, ne asteptam ca munca nostra sa aiba un rezultat imediat si palpabil, iar la reeeducare de cele mai multe ori rezultatele nu sunt vizibile. Si apar frustrarile, te intrebi daca nu cumva faptul ca nu ai experienta in domeniu isi spune cuvantul, iar faptul ca restul colegilor iti spun in fata ca munca ta este inutila nu ajuta deloc. De asta imi spun mereu in minte ca exista doua tipuri de persoane private de libertate: care vor sa faca ceva cu viata lor dupa ce isi ispasesc pedeapsa si care nu au niciun interes in acest sens. Mi-ar placea sa cred ca exista si o a treia categorie: ppl care pot fi determinate sa faca ceva cu viata lor dupa liberare, dar din pacate scurta mea experienta in sistem inca nu mi-a permis sa intalnesc reprezentati ai ultimei categorii.

Sunt totusi bucuroasa ca am intalnit persoane private de libertate care s-au dovedit a fi interesate de programele pe care le-am desfasurat, nu de recompense. Imi doresc la cat mai multe astfel de persoane :)

2 comentarii:

  1. Ce pot sa mai spun: ma bucur ca am astfel de colegi!
    Diana, e interesanta observatia ta legata de cea de-a treia categorie de persoane private de libertate. Daca avem cu ce sa le motivam! Aici intervenim noi, cu maiestria specifica muncii noastre, care, oricat ar spune altii, este utila!

    RăspundețiȘtergere
  2. Bravo, Diana! E un articol fain si realist. Sunt oameni care încep prudent si lucrează foarte bine. Tu faci parte dintre ei.

    Referitor la rezultate... Uneori e nevoie să folosim micrometrul ca să le măsurăm, alteori apar când ne asteptăm mai putin...

    RăspundețiȘtergere