Un blog al celor care se preocupă de (re)integrarea socială si de prevenirea marginalizării.

duminică, 21 august 2011

INTREBARI

Am tot auzit reintegrare sociala in penitenciar, suna bine, dar sincer nu am prea stat sa ma gandesc asa mult asupra cuvantului.

Stiu teoretic de cine se face si asupra cui se face : de catre "cei de la educativ" asupra "ppl-ilor". Cum se face? Prin diferite programe ( si asta suna destul de bine ). Efecte? Suunt ! (Dar unde k multi din cati sunt in penitenciare se intorc).

Intrebarea care ma framanta este : Ce este de fapt reintegrarea? Nu este oare atitudinea care o avem fiecare in parte? Nu este oare atunci cand am doi detinuti pe langa mine si eu ma abtin sa injur desi sunt stresat si enervat? Nu este oare atunci cand ii arunci o privire duioasa atunci cand incearca sa-ti spuna ceva? Nu este atunci cand il refuzi fara sa-l faci sa se simta hot si criminal? Nu este atunci cand ii spui ce are de facut fara sa-l injosesti in fata colegilor sau a celorlalte persoane private de libertate?Oare nu este atunci cand ii amintesti ca esti om si tu si el ?Nu este atunci cand iti amintesti k oricine e predispus la greseli ? Sau atunci cand iti amintesti k el isi plateste greseala prin faptul ca se afla acolo departe de cei dragi si nu mai are nevoie sa mai fie condamnat inca o data si de cei care il inconjoara?

Si acum ma mai gandesc : De cine tine pana la urma aceasta reintegrare? Oare nu de mine sau de tine ? Inclin sa cred ca da. Si daca da atunci cum ? Pentru ca trebuie FACUTA pentru ca de vorbit despre ea cum am mai spus, suna frumos, dar ea trebuie FACUTA frumos.Dar nu stiu cum dar am impresia k incercand sa raspund la toate intrebarile cu fapte o sa aflu raspunsul si atunci nici nu stiu daca o sa ma mai intereseze efectele reintegrarii pentru ca atunci o sa lucreze om pentru om .

Un comentariu: